vineri, 22 martie 2013

Maia salbatica - wild yeast - Part 1


Mi-am facut maia naturala. O minunatie.

Credeti ca a fost usor? Nicidecum !!! Check it out.

  1. Prima mea maia. Mi-am aranjat intr-un borcan faina alba cu apa. Am amestecat - hocus pocus - am acoperit borcanelul si am asteptat ca maiaua sa-mi dea semne de viata. A doua zi maiaua mea a disparut. Cineva a pus borcanul in frigider. OK..NEXT
  2. A doua maia. Am pus in borcan faina alba cu apa. Am amestecat bine, am acoperit borcanul si am asteptat ca maiaua sa-mi dea un semn de viata. A doua zi maiaua mea a inflorit, a facut bulbuduci. Am mai pus putina faina si apa si am lasat-o la odihnit. A treia zi iar.. si tot asa. In a cincea zi maiaua mea, nu a mai fost maia. Apa s-a ridicat la suprafata iar faina s-a lasat la fund. Maiau mea a dat semne ca nu se simte bine din a treia zi, dupa ce eu am hranit-o. Am dres eu maiaua cat de cat, dar intr-un final s-a dat batuta.
  1. A treia maia. Am pus in borcan: faina alba, faina de secara si apa (faina cate 50 g fiecare si apa 100 g). A doua zi maiaua mea deja a dat semne de viata. Am pastrat 75 gr de maia, am adaugat peste 2 linguri mari faina alba (app 50 grame), o lingura mare faina de secara (app 25 grame) si 75 gr apa. A treia si a patra zi tot asa. In a cincea si a sasea zi cand maiaua mea s-a marit considerabil, am impartit-o in doua: o parte am hranit-o numai cu faina alba si apa (75 gr fiecare) iar a doua parte cu faina de secara (prin acelasi procedeu).  In a saptea zi am pastrat numai 75 gr de maia pe care am hranit-o cu 25 gr de faina alba (respectiv secara) si 25 gr de apa. Si intr-un final: Maiaua mea rezista.

Ma pregatesc de momentul in care voi scoate din cuptor prima mea paine facuta cu maia naturala. O sa revin cu operatiunea : cum sa hranesc maiaua!!

Sa mentionez: aceasta maia nu a fost inventata de mine. Reteta am gasit-o prima data aici http://codrudepaine.ro/maia-drojdie-salbatica/ iar inspiratia mi-a venit de aici http://www.wildyeastblog.com/2007/07/13/raising-a-starter/.

Nota:

  • Apa folosita nu trebuie sa fie nici fierbinte si nici rece. Neutra.
  • Nu faceti maiaua la ochi (fara cantar). Luati exemplul meu - la a treia maia am folosit cantar.
  • Este de preferat ca borcanul sa fie transparent (plastic sau sticla) - sa puteti urmarii maiaua.
  • Daca aveti o spatula de silicon incercati sa o folositi cu incredere
  • In prima zi maiaua se hraneste la 24 de ore iar incepand cu ziua a doua la 12 ore. Incepand cu ziua a cincea (cand maiaua isi dubleaza cantitatea) cultura de maia se hraneste numai cu faina alba (nu decolorata - alba).
  • Eu am preferat sa incep sa cresc maiaua de cu seara. De ce? Deoarece dimineata nu ma trezesc niciodata la aceeasi ora. Voi puteti sa incepeti operatiunea de dimineata.
  • Daca omiteti sa o hraniti cateva ore, nu va panicati - Maiaua rezista - va spun din propria experienta.
  • E bine sa va notati intr-un carnetel toti pasii facuti. Gen: cate grame are borcanul, cat cantarea borcanul + cultura de maia la inceput, cata faina ati folosit, cata apa ati folosit, cat cantarea cultura + borcanul dupa 24 ore, daca cultura si-a dublat cantitatea (in ce zi), etc. In felul acesta o sa tineti situatia sub control.
  • Nu este obligatoriu sa spalati borcanul de fiecare data cand hraniti cultura. Puteti sa o faceti si odata la 2-3 zile. Incercati sa clatiti bine borcanul - nu de alta, dar va rezulta o maia cu miros de detergent,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu